среда, 13. фебруар 2019.

san izgubljenog totema


                  od kože praveći pomorsku mapu vetrova
                                                            I. Velimirac

tinja i zagasne u pogledu
na vrhovima jezika koji kruži pepelom
predskazanjem drevnog znaka
on je svetlo kojim svetionik noć u povoj vučji zavija
on je ljiljan-venac za još jednu utopljenu dušu
on je kormilo nade za još jednog begunca

a svi smo tu ljubavnici i stradalnici
nečiji sam dželat a nekom tek rođeni sin
začet tokom plovidbe, izludeo na palubi
prorok koji je ismejan od posade i privezan
za jarbol kao sveta amajlija, žig lutanja

sad sam dvogub glas i usklik koji razdire meso  
zvezdana krljušt urobora istkanog od ukletih krugova
u jednom smo podeljeni na mape ćutanja i zaborava
u drugom sam duša peščanika zrno pred osipanjem
svedočanstvo sumnje i solju podgrižen rukopis savesti

a ova krnja magla i dalje pluta jezikom dima i pepela
doziva me naglas svaku noć ista doglasnica ognjišta

nečija misao bolno zagasne u talasima pored imena
onih koje sam popisao u rodoslovu sutrašnjeg brodoloma
nadnoseći nad vodom  svoje nasukano lice, vidim
to je lice dečaka
koje zasija samo jednom i više nikada



Нема коментара:

Постави коментар