четвртак, 28. јануар 2016.

zavet ćutanja


svaka tišina ima dva kraja
onog koji ćuti i ono o čemu se ne govori

moj ispovednik i duhovni otac kazivaše mi:
tihuj, budi sabran u sebi!
a ja sam vrištao u gomili, začikavajući zbrajao udarce

moj stari pedagog i učitelj lepog pisanja ponavljaše mi
                                                                         kao mantru:
poštuj belinu, slušaj tišinu!
a ja sam zauman razgovnjavao vavilonsku konjušnicu
usijane reči u potkov
                                 zakivao                                                                        

posmatraj kamen, njegova je snaga u nepomičnosti, reče mi stoik
dok sam ja sa vrhova planine gurao snežnu lavinu

prazna je to buka! dobaciše mi prolaznici preko ramena
lepota se krije u pauzi između taktova
                                u nemuštoj mučaljivosti zaveta
a ja sam hteo još jednom da čujem
                                        prelaz perkusionista sa titanika
u ovoj apokaliptičnoj izvedbi
                                   bio sam telal i nikada bard

prazna je to buka! opominjahu me nagluvi sladostrasnici tišine
zatišje posle grmljavine najrečitija je pesma
                                                                  olujnog povečerja
na koncu
oćuti za pokoj svoje duše
                 izgovoriše mi pogrebnici na ukopu
sad si konačno zanemeo i kiša je napokon stala
                 isplaziše se promukle narikače

a ja sam iznutra u poklopac
                                     dobujući      raskivao
                                                                sve svoje tišine              

2 коментара:

  1. U žongleraju je spas a ne u rečima, reče skot.
    Ućutkajte pesnika-viče rulja i podoban nakot.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, cela pesma je u kontrapunktiranju "poetike tišine/beline" sa nečim što bih nazvao "etikom ćutanja", što ima veze upravo sa podnebljem i naravima, a često se prećutno podastire ispod pomenutih poetičkih paradigmi.

      Избриши